تاريخ : | | نویسنده : مدیر


تریم و تنظیم فرامین و بدنه (قسمت اول )

 


مقدمه:

 این مقاله حاصل گفتگویی است با یکی از قهرمانان معروف پترن به نام Mike Cagila . تعداد کمی از مدلرها هواپیما هایشان را بصورت اصولی ست آپ ( آماده پرواز ) میکنند.  و دلیل عمده آن این است که به خوبی به روش کار آگاه نیستند.


بخشی از این بحث به ست آپ مدل در روی زمین می پردازد و پس از آن ممکن است حتی چیزی مابین 30 تا 50 پرواز طول بکشد تا نهایتا هواپیما کاملا تریم شود! زیاد به نظر میآید نه؟ همراه باشید تا دلیل و اهمیت آن را در یابید. این فرایند تریم هواپیما برای پرواز های پترن و IMAC است ولی برای 3D یا Free style هم میتوان همین مراحل را پی گیری نمود.

 


با وسایل مناسب کار خود را شروع کنید

 مهمترین عامل در تنظیم پروازی یک هواپیما این است که شما ابزاری داشت باشید که بتوانید میزان حرکت سطوح متحرک را بطور دقیق بسنجید. با اینکه میتوانید از وسایل ساده ای مانند خط کش یا نقاله استفاده کنید ولی داشتن یک Throw meter کار شمارا آسان تر میکند.

 

یک نمونه ساده این وسیله:

ست آپ کردن هواپیما برای پرواز فرایندی کاملا زنجیره ای و به هم پیوسته است. هربار که چیزی تغییر کند ، احتمال آنکه روی مورد دیگری تاثیر گذارد زیاد است. وقت بگذارید و این مراحل را انجام دهید ، خواهید دید که میزان درگیری شما با مدلتان بسیار کاهش یافته و نتایج خیلی بهتری کسب خواهید کرد.

  

در طی فرایند تریم ، شما مجبور به انجام بارها پرواز و تغییر تنظیمات هستید. بسیار مهم است که هر بار فقط یک آیتم را تغییر دهید و درپی آن با پرواز مدل ، نتیجه را مشاهده کنید

 

 

پایان قسمت اول ... 

 

جامع ترین مجموعه فارسی آموزش ساخت و طراحی هواپیمای  مدل کنترلی از راه دور نسخه 8