تاريخ : | | نویسنده : مدیر

 

روشهای افزایش ایمنی در پرواز

 

 

 

1- هیچ گاه طول آنتن رسیور را تغییر ندهید و یا آن را نبرید، زیرا طول آنتن گیرنده در دریافت امواج بسیار مهم است. بهترین حالت آن است که آن را به صورت صاف به انتهای دم هواپیما ببندید یا آنتن را آزاد بگذارید.

 

 

2- اگر فرستنده و گیرنده شما از نوعی است که فرکانس آن قابل تغییر است و گیرنده شما فرکانس ارسالی از طرف فرستنده  را اسکن می کند، تنظیم فرکانس را حتما در خانه و یا جائی که مطمئن هستید رادیوی دیگری وجود ندارد، انجام دهید.

 

 

3- قبل از پرواز حتماً فرکانس رادیوی خود را به دیگران اعلام کنید و مطمئن باشید که فرددیگری از فرکانس مشابه و یا نزدیک به فرکانس شما استفاده نمی کند.

 

 

4- اگر فرکانس رادیوی شما با دیگری مشابه بوده و یا کمتر از kHz 500 به فرکانس رادیوی شما نزدیک است، مستقل از اینکه رادیو ها FM، PPM  ، PCM و یا SPCM باشند، از پرواز خودداری کنید. در چنین شرایطی تداخل فرکانسی قطعی خواهد  بود.

 

 

5- اگر ولتاژ باطری فرستنده شما در حال نزول به کمتر از 9.6  ولت یا گیرنده کمتر از 4.8 ولت است هواپیمای خود را سریع فرود آورید.

 

 

6- همیشه پرچم فرکانس را به آنتن فرستنده خود متصل نگه داشته تا هم بعنوان باد نمابرای شما عمل کرده و هم دیگران از فرکانس رادیوی شما آگاهی پیدا کنند.

 

 

7- همیشه هواپیمای خود را با باک نصفه بالانس کرده تا در طول پرواز بتوانید تعادل نسبی هواپیما را داشته باشید.

 

 

8- قبل از اولین پرواز همیشه از برد فرستنده و گیرنده خود مطمئن شوید( Range Test).

 

 

برای تست برد فرستنده و گیرنده میتوانید به روش زیر عمل کنید:
 

 

در صورتی که رادیوی شما از باند فرکانسی مگا هرتز (MHz ) استفاده می کند، آنتن فرستنده را کاملاً بسته و 30 متر از گیرنده فاصله بگیرید. در این حالت گیرنده باید بتواند به صورت نرمال به فعالیت خود ادامه دهد .

در صورتی که رادیوی شما از باند فرکانسی گیگا هرتز(GHz) استفاده میکند، در حالتی که رادیو روشن می باشد، کلید مربوط به Bind یا جستجوی گیرنده را فشرده نگه داشته و 30 متر از گیرنده فاصله بگیرید. در این حالت گیرنده باید بتواند به صورت نرمال به فعالیت خود ادامه دهد .

 

 

9 - در هوائی که میزان باد شدید است پرواز را انجام ندهید.و شدت باد را با سایز و وزن هواپیمای خود بسنجید.

 

 

10 - هیچ گاه هواپیمای خود را به طرف خورشید هدایت نکنید. زیرا نور خورشید کنترل هواپیما را از دست شما خارج خواهد کرد.

 

 

11 - هیچ گاه شروع پرواز ( Take off ) را رو به دیگران انجام ندهید تا اتفاقات احتمالی موقع برخاست خطری برای دیگران و وسائل آنان ایجاد نکند.

 

 

12 - اصول وارد شدن به محدوده پروازی را رعایت کرده و هیچ گاه قوانین مصوب برای نحوه پرواز، از شروع تا خاتمه را نقض نکنید.

 

 

 جامع ترین مجموعه فارسی آموزش ساخت و طراحی هواپیمای  مدل کنترلی از راه دور نسخه 8